• يكشنبه 15 دی 1398
  • --
بام لپس بامداد
کد مقاله: 6

بام لپس، مثل تایم لپسه اما یک روند آموزشیه که با بکارگیری تجربیات در اتاق های تجربه اندوزی با دانش و فناوری پیاده سازی شده و میتونه باعث رشد سریعتر شما بشه.


بام لپس

تا حالا تایم لپس رشد گیاه رو دیدید؟
قبل از ادامه مطلب حتما فیلم زیر رو که تایم لپس یک گیاه هست، ببینید؟ فکر میکنید وجه اشتراک فرایند رشد در انسان و گیاه چی میتونه باشه؟ 

با مشاهده تایم لپس رشد یک گیاه، میبینیم که عوامل زیادی در رشد اون تأثیرگذاره:

  1. انتخاب بذر مناسب برای برداشت محصول مناسب
  2. 1انتخاب کود و خاک مناسب
  3. نحوه ابیاری 
  4. موقعیت گیاه نسبت به نور خورشید و ...


اما نکته ای که در عصر حاضر برای ما انسان ها خیلی مهمه، "سرعت" و "میل به رشد و شکوفایی" هست.
با در نظر گرفتن این نکات می خوایم ببینیم تو بام لپس چه اتفاقی می افته.

بام لپس =  اتاق تجربه

روندی که ما برای آموزش برنامه نویسی در اتاق های تجربه در نظر گرفتیم ، شباهت زیادی به تایم لپس رشد یک گیاه داره. 

در تایم لپس یک گیاه، با افزایش سرعت فیلم برداری رشد سریع گیاه نمایش  داده می شه اما در واقعیت یک گیاه برای تبدیل شدن به درختی که میوه میده، نیاز به زمان بسیار طولانی داره.

در فرآیند رشد یک گیاه تجربه نمیتونه باعث رشد سریعتر اون بشه.

 ما در بام لپس با بکارگیری ۱۵ سال تجربه آموزش و کار تخصصی در حوزه برنامه نویسی، فرمول رشد و به نوعی روند آموزشی نوینی ایجاد کردیم که مبنای اصلیش بکار بردن تجربیات عملی برنامه نویسی در اتاق های تجربه اندوزی هست و این اتاق تجربه در شرکت دانش و فناوری بامداد با شعار طلوع کن شبیه همون تکنیکهایی هست که در مراکز بیو-تکنولوژی برای افزایش سرعت رشد  و کیفیت بهتر در دانه یک گیاه از اونها استفاده میشه. 

شاید شنیده باشید "بهترین راه موفقیت استفاده کردن از تجربیات دیگران است"یا شاید هم شنیده باشید "بهترین مکانیک کسی هست که از بچگی شاگرد مکانیک بوده" . اما آیا به نظر شما هر شاگرد مکانیکی موفق خواهد بود؟ اصل مهم در اینجا درست به کار بستن این تجربیاته که می تونه باعث موفقیت بشه. 

 بام لپس، مثل تایم لپسه اما یک روند آموزشیه که با بکارگیری تجربیات در اتاق های تجربه اندوزی با کمک دانش و فناوری پیاده سازی شده و میتونه باعث رشد سریعتر شما در رسیدن به اهدافتون بشه.

اما چرا برنامه نویسی ؟

ما فکر می کنیم برنامه نویسی در دنیای امروز مانند علم نانو تکنولوژیه، یعنی علمی میان رشته ای که در اون همه علم ها و بخصوص علم هایی که قابلیت تبدیل شدن به یک کسب و کار رو دارن، وجود داره. علم برنامه نویسی یکی از مباحثیه که همیشه تازگی داره چون مرتب درحال بروز رسانیه و تمام ایده هایی که بخصوص در کسب و کارهای اینترنتی موفق شدن، تیم برنامه نویسی خوب و توانمندی از اونها حمایت کرده. 

بام لپس

برای اینکه بتونیم مراحل بام لپس رو معرفی کنیم از رشد همون گیاه که در فیلم دیدید، استفاده میکنیم.

 

1. کشف استعداد (دانه)
برای اینکه یک گیاه خوب داشته باشیم و ثمره مناسبی برداشت کنیم نیاز هست که دانه درستی رو انتخاب کنیم. ما دنبال کشف استعداد و توانایی شما هستیم. آیا شما هم یک برنامه نویس درونی دارید؟ با توجه به مصاحبه و آزمون ورود به اتاق تجربه، قبل از هر اقدام که برای شما هزینه ای داشته باشه ما بدنبال این هستم که آیا تبدیل شدن به یک برنامه نویس در شما امکان پذیر هست یا فرصت شغلی دیگه ای رو باید آزمایش کنید.

2. زمینه سازی (محیط رشد)
زمانی که دانه یک گیاه خاص رو انتخاب میکنی باید محیط رشد اون گیاه رو هم ایجاد کنی تا بتونه رشد کنه. محیط رشد یک گیاه همون خاک، کود و فضا برای رسیدن نور متناسب بهش هست. پس ما هم در آموزش برنامه نویسی ابتدا به معرفی زبان های برنامه نویسی و فضا و محیط های برنامه نویسی و یادگیری مفاهیم پایه همه زبان های برنامه نویسی می پردازیم؛

مفهوم حلقه for در همه زبان های برنامه نویسی یکسانه ولی زبان نوشتاری متفاوتی ممکنه داشته باشن.

3. جهت گیری (جوانه زدن)  
یک گیاه زمانی جوانه میزنه که توی محیط رشد خوب قرار بگیره. با رسیدن آب و مواد معدنی، این گیاه شروع میکنه به شکافتن پوسته دانه و سر از خاک بیرون میاره.

در این مرحله با توجه به تجربیات اساتید و تیم برنامه نویسی ما و شناخت علایق و امکان بروز استعدادهای درونیتون، شما رو به سمت شکوفایی و مشخص شدن مسیر برنامه نویسیتون هدایت می کنیم. این مسیر به دو شاخه اصلی تقسیمبندی می شه:

1.    طراحی و توسعه رابط کاربری و ظاهر سازی                                             Front-end
2.    طراحی و توسعه هسته یا بخش سمت سرور و پایگاه داده اطلاعات            Back-end 

جهت گیری و جوانه زدن شما در این مرحله ایجاد می شه که تو کدوم حوزه می تونید سریعتر پیشرفت کنید و موفقتر باشید و جهت گیری آموزشی شما برای حرفه ای شدن، روی ریل و مسیر آموزشی خودش قرار میگیره.

4. توسعه و شناخت (شاخ و برگ)

گیاه برای دریافت نور خورشید و رشد بهتر، از ساقه خودش شروع میکنه و شاخه و برگهای خودش رو به سمت نور خورشید ایجاد میکنه. در "بام لپس" شما، بعد از مرحله جهت گیری و مشخص شدن فرآیند یادگیری حوزه تخصصیتون نیاز هست که سطح پیشرفته بکارگیری و پیاده سازی تمام ساختارهای مورد نیاز برای انجام یک پروژه رو آموزش ببینید. نکته مهم که باز به اتاق تجربه برمی گرده این مطلبه که یاد گیری تمام زیر ساخت های برنامه نویسی کاری بسیار طولانی و سخته و نقش اساتید باتجربه و فنی ما در این مرحله بسیار مهمه که بجای اینکه برای رسیدن به یک خروجی مجبور باشید چندین راه رو طی کنید که مسیری طولانی و پر از پیچ و خمه و برای طی کردنش باید تمام زیر ساختهای مورد نیاز رو آموزش دیده باشید تا به اون بازده ای مورد نظرتون برسید، از تجربه های کاربردی و زود بازده اساتید و تیم برنامه نویسی بام لپس استفاده می کنید. چه کسی میتونه پروژه روبه پایان برسونه؟ شخصی که بتونه از سریعترین و به نوعی ساده ترین مسیر، خروجی مورد نظر رو پیاده سازی کنه که این  موضوع فقط با تجربه اجرایی به دست میاد.

 

5. پیاده سازی (ثمره و محصول)
هدف بام لپس به ثمره رسیدن تمام آموزش های داده شده به شما و کار آفرینی و ایجاد اشتغال برای شماست و ما برای رسیدن به این هدف، برای درک بهتر و پیاده سازی بهتر مراحل آموزشی مستقیما شما رو وارد یک پروژه عملی می کنیم.

علاوه بر یادگیری و آموزش برنامه نویسی حرفه ای، هدف اصلی دیگر بام لپس، بهبود شایستگی های شخصیتی، افزایش بهره وری و تقویت تمام عواملی هست که میتونن در موفقیت شما  نقش داشته باشن. پس ما در بام لپس به شما فقط آموزش برنامه نویسی نمی دیم؛ بلکه بهتون یاد میدیم که مثل یک برنامه نویس حرفه ای زندگی کنید. از مصاحبه شغلی تا اتمام پروژه های جدی و رسیدن به قله موفقیت.  
 

آموزش برنامه نویسی مساوی برنامه نویس شدن نیست 
با بام لپس برنامه نویس شو

 


مقالات مرتبط:

دیدگاه کاربران: